Projektledare med erfarenhet av offentlig sektor

Arbetsuppgifter

Just nu söker vi projektledare med erfarenhet från offentlig sektor och företrädesvis från myndigheter.

Som konsult på Bouvet kommer du att jobba som projektledare främst i kunddrivna projekt, men även i våra egna ansvarsåtaganden. Våra kunder finns bl a inom detaljhandel, spel, bank/finans/försäkring, transport och offentlig sektor. Projekten är av långsiktig karaktär och utförs oftast i kundens lokaler i Stockholmsregionen.

Din kompetens

Projektledaren har ett självständigt ansvar för utvalda projekt hos Bouvet, vilket omfattar planering, styrning och rapportering av framdrift samt avvikelse. Projektledaren fungerar som en viktig resurs för kundens ledning, och kommer få stort ansvar både gentemot kunden och i den egna organisationen. Aktuella kandidater behöver ha god förståelse för affärsprocesserna inom en eller flera branscher, gärna offentlig sektor, samt kunna göra självständiga bedömningar av affärsmässiga problemställningar och genomföra projekt enligt överenskomna tids- och kostnadsramar.

Om du är intresserad bör du vara

IT-projektledare med 8-15 års erfarenhet

Samt ha

  • Erfarenhet från större projekt i stora organisationer
  • Förmåga att agera som konsult
  • Erfarenhet av att tillämpa standardiserade metoder för projekt-/förvaltningsstyrning t ex XLPM, PPS, PM3 eller liknande
  • Erfarenhet av att tillämpa agilt arbetssätt
  • Någon typ av projektledarcertifiering och/eller ITIL-certifiering
  • Lösningsfokus med goda kommunikationsegenskaper 
  • Önskan om att lära dig mer och dela med dig av din kompetens till kollegor och kunder
  • Aktuell utbildning från universitet/högskola, men det viktigaste är att du har rätt driv!

Vi kan erbjuda

  • En av de bästa kompetensgrupperna i Skandinavien
  • Trevlig arbetsmiljö med fokus på kompetensuppbyggnad och sociala aktiviteter
  • Meetups med bland annat spännande föreläsare där vi även bjuder in intresserade utanför Bouvet
  • Regelbundna ”Bouvetfredagar” och kompetensgrupper där vi träffas och lär oss av varandra genom presentationer och diskussioner
  • Egna projekt där alla anställda får möjlighet att avsätta arbetstid för att hitta på och t ex gemensamt utveckla något man själv tror på
  • Duktiga och engagerade kollegor
  • Varierad arbetsdag med utmanande uppgifter i några av Skandinaviens mest spännande projekt
  • Möjlighet till uppdrag i Norge
  • Kort väg till beslut och möjligheter att påverka din egen vardag
  • Balans mellan arbete och privatliv
  • Marknadsmässiga förmåner och en fast lön
  • Möjlighet till delägarskap genom aktieprogram
  • Vi kan dessutom hjälpa till med att hitta lägenhet i Stockholm om det skulle behövas

Din ansökan

Skicka in din CV redan idag, urval och intervjuer sker löpande.
Ansökan samt eventuella frågor kring tjänsten skickas till Per Gidfors, per.gidfors@bouvet.se, tel. 070-515 86 16

Om Bouvet

Bouvet är ett ledande skandinaviskt konsultföretag som levererar tjänster inom IT, digital kommunikation och rådgivning. Bouvet har cirka 1 000 medarbetare fördelade på 14 kontor i Norge och Sverige. Företaget är strategisk partner med en rad företag, och hjälper till att forma digitala lösningar som skapar nya, spännande affärsmöjligheter. 

Kunderna uppskattar Bouvet's goda förståelse för deras verksamhet och att vi med vårt breda tjänstespektrum kan fungera som totalleverantör. Några av våra kunder är ICA, SAS, Kammarkollegiet, SonyEricsson, Region Skåne, Trafikverket, Transportstyrelsen, IKANO BANK, Aberdeen Asset Management, Länsförsäkringar samt ett flertal kommuner. Vår erfarenhet är att närheten till kunderna är avgörande för bra lösningar. Därför använder vi kompetens i hela företaget, medan projekten förankras lokalt, nära kunderna. Vår ambition, att vara det mest trovärdiga konsultbolaget med de mest nöjda kunderna och medarbetarna, är en viktig försäkring för både kunder och anställda. År 2014 blev vi utnämnda till en av Sveriges bästa arbetsplatser av Great Place to Work Institute. Bouvet är noterad på börsen i Oslo.